Thursday, December 18, 2008

It keeps safe from epidemics, famine and hysteria.

35th Instruction to Salvation

1. 0 Purpose
1.1 Keeping the Yantra near and the adoration of the verse, Riddhi and Mantra syllables removed and keeps safe from epidemics, hysteria, theft, famine, fear from state, etc. There is gain in trade and respect in kingdom. The words are regarded as authentic.

2.0 Scope
2.1. Your singular speech, which is indispensable in seeking out the paths to the heaven and salvation, proficient in expounding the philosophy and principles of the right faith and coupled with the clear and exhausting meaning is life with the distinctive features of its comprehensive faculty.

3.0 Method
3.1 After being and clothed in yellow the Yantra is established facing to the North and worshipped with yellow flowers and kindled candle. Then the Riddhi and mantra syllables are chanted 108 times a day with Yellow rosary till 4000 chants are over.

4.0 Resources
Yantra, Mantra, Riddhi & Verse
Yellow flowers, Kindled Candle, Yellow Rosary.

La photo

Tous les gens sont présents chez le Dieu Ādinathā. Ils écoutent le discours du Dieu selon la laugue qu’ils comprennent.

Toutes les personnes sont présentes dans la petite maison du Dieu. Ils peuvent comprendre la voix divine du Lord à la langue qu’ils savent.

Shloka

SWARGAPAWARGA- GAMA-MARGA-VIMARGANESHTAH
SATDHARMA-TATTWA-KATHANAIKA-PATUSTRILOKYAH
DIVYA-DHWANIRBHAWATI TE VISHADARTHA-SARVA-
BHASHA-SWABHAV- PARINAMA-GUNAIH-PRAYOJYAH


Meaning

O Sweetest, Supreme – most Lord! Your discourse always flows in Raga Malkauns, but where there is song the music should be there. In this speech of yours, the celestial deities provide accompaniment of their divine musical instruments… As a result, your speech seems to be divine speech. This divine speech, flowing wherever and whenever very exactly clears the path of heaven and salvation. It wisely proclaims the sense of righteous religion. And the greatest of surprise is that this speech is understood in their respective languages by all celestial beings, by human beings of all the nations and by the animals lf all the places. All the living beings understand this speech of yours in their own languages… and all the substances of the world become crystal-clear to these listeners.

O God! Your speech only is the savior and uplifts of those worthy people who want salvation.

Le sens

O ! Lord ! Votre parole unique qui est indispensable pour chercher le chemin au ciel et qui est capable d’interpréter la philosophie et les principes de la croyance droite, est attachée au sens clair et profond. Elle est pleine des aspects distinctifs, de sa faculté compréhensive.
Prakriti-Prakopa-Niwārka Yantra -35-
(Le diagramme mystique)
Om hrīm arham namo jallo-sahipattānam

Riddhi (le pouvoir surnaturel)
Om hrīm arham namo jallo-sahipattānam
(Jhraum jhraum namah swāhā)

Mantra (le vers mystique)
Om namo jaya vijaya aparājitémahalakshmi Amritavarshini amritasrāvinī amritam bhava bhava vashat sudhāyai swāhā

La méthode
Après le bain et s’habille en jaune, mettez le yantra au nord. Adorez-le avec les fleurs jaunes et une bougie brûlant. Chantez les syllabes du Riddhi et du mantra 108 fois le jour avec une rosaire jaune complétant 4000 chants.

Le profit
Mettant le yantra tout près et l’adoration du vers, les syllabes du Riddhi et du mantra écartent les épidémies, l’hystéria, le vol, la famine, la peur de l’état, etc. Il y a une augmentation en commerce et l’honneur.

L’histoire trente-cinquième - 35 -

L’Acharya Manatunga en décrivant le cercle lumineux de Tirthankara (le Dieu jaina) dit que malgré sa lumière intense, il est sans le chaleur. Son cercle lumineux est très agréable. Son visage brillant représenter la froideur qui plaît les adoreurs. L’Acharya a comparé la lumière des visages des Tirthankaras à celle du soleil, aussi que à celle de la lune. Il trouve que la lumière des Tirthankara est plus agréable comme celle de la lune, ne pas que celle du soleil. Elle est plus froide que celle du soleil. Quand on tient un miroir devant le soleil, le lumière qui vient du miroir reflète les régions sombres, les caves fondes où le soleil ne peut pas entrer. Mais le lumière spirituelle des Tirthankara peut entrer dans les esprits N’importe quel. Elle les illumine les dévoués et les montre le chemin divin.

L’Acharya Manatunga observe que les Tirthankar sont capables de faire comprendre les transmettre aux strophes comme Bhaktamar.

« Le Dieu est comme beaucoup de soleils. »


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